۱۰ فروردین ۱۳۹۹
فروردین ۱۰, ۱۳۹۹

راهکارهایی برای افزایش قدرت باروری

فروردین ۱۰, ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه

راهکارهایی برای افزایش قدرت باروری

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید که دلایل عدم بارداری در یک زوج سالم مواردی بسیار ساده و قابل حل است. در این مطلب شما متوجه میشوید که با کنار گذاشتن برخی عادت ها، افزایش قدرت باروری صد در صد است.


۱-دیر خوابیدن در شب را متوقف و خواب خود را تنظیم کنید.
مطالعات ارتباط هایی بین عادت های خواب نامناسب و قاعدگی نامنظم پیدا کرده اند. قاعدگی نامنظم می تواند نشانه ای برای ناباروری باشد. مطالعه کوچکی نشان داد که افزایش میزان سقط در پرستاران شیفت شب داشته اند، بیشتر بوده است.
عادت های خواب نامناسب ممکن است منجر به مشکلات تناسب وزن در مردان و زنان شود. حتی کمی اضافه وزن می تواند به مشکلات عضلانی برای زنان منجر شود. چاقی منجر به کاهش اسپرم های سالم در مردان می شود. افزایش قدرت باروری با تنظیم کردن خواب دیگر رویا نیست.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
افراد به دلایل مختلفی دیر می خوابند. پیدا کردن دلیل این مساله در کنار گذاشتن این عادت به شما کمک می کند. اگر برای تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه تان است، آن را ضبط کنید و ساعت دیگری تماشا کنید. اگر به دنبال ساعات خلوت و آرامش هستید، زود بیدار شدن انتخاب سالم تری است. اگر دیر خوابیدن به دلیل عادت شما نباشد و نتوانید بخوابید، مسئله متفاوت است. بی خوابی ممکن است نشانه ای از افسردگی باشد. درمان های ذهنی و بدنی برای کاهش استرس، مشاوره و ایجاد آرامش برای زمان خواب در بهبود خواب کمک می کند.

۳-به اندازه کافی ورزش کنید.
همه ما می دانیم که برخی ورزش ها برای سلامتی مفید هستند. ورزش برای قلب، ریه ها و سیستم ایمنی بدن مفید است. ورزش منظم می تواند به شما در حفظ وزن سالم و در نتیجه داشتن باروری بهتر کمک کند. کار کردن بیش از حد می تواند به باروری شما آسیب برساند. باروری در مردان و زنان با تمرینات شدید کاهش پیدا می کند. به همین دلیل معمولا ورزشکاران مشکل ناباروری دارند. برای افزایش قدرت باروری، بیش از یک ساعت ورزش در روز یا بیش از هفت ساعت تمرین شدید در هفته برای سلامتی باروری شما مناسب نیست.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
اکثر افراد در بیرون خیلی کم کار می کنند. در حالت ایده آل، باید حداقل سه بار در هفته و هر بار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید. انتخاب های مناسب برای باروری سالم می تواند شامل پیاده روی، یوگا، شنا و ایروبیک آرام باشد. همیشه قبل از شروع تمرین، با پزشک خود صحبت کنید.

با اهداف کوچک شروع کنید و برای مثال برای ۵ دقیقه پیاده روی کنید. به احتمال زیاد این کار را ادامه خواهید داد. اگر ورزشکار هستید، با پزشک خود در مورد چگونگی متعادل کردن برنامه تمرین خود، بدون آسیب رساندن به باروری صحبت کنید. تمرین یا ورزش اجباری بیش از حد، چیزی بیش از یک عادت بد است و ممکن است ناشی از مشکلات سلامت ذهنی باشد.

۴-از پرخوری و مواد غذایی ناسالم دوری کنید.
پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در وزن شما شود. مشکلات وزنی می تواند مشکلات باروری ایجاد کند. همچنین، خوردن مقدار زیادی مواد غذایی ناسالم می تواند ناگهان قند خون را بالا ببرد. طبق نظریه ای انسولین و باروری با هم ارتباط دارند و این مساله برای سلامت باروری شما مناسب نیست.

یکی دیگر از مشکلات پرخوری و مصرف مواد غذایی ناسالم این است که آنها اغلب به دنبال تلاشی دیوانه وار برای کاهش وزن از طریق رژیم غذایی آمده اند. رژیم ناپیوسته مفید نیست و به طور معمول، کاهش وزن ناشی از آن باقی نمی ماند.

چه کاری درباره آن انجام دهیم؟
پرخوری اغلب ناشی از یک مساله احساسی یا راحتی است. مسئله اینجاست که راحتی فقط برای یک لحظه باقی می ماند و به سرعت با پشیمانی جایگزین می شود. به جای پرخوری به دنبال راه های سالمی مانند درمان های ذهنی، مشاوره یا تکنیک های کاهش استرس برای مقابله با استرس باشید.

نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید. آیا بعضی وعده ها را مصرف نمی کنید؟ در رژیم غذایی خود بیش از حد محدودیت دارید؟ افرادی که صبحانه می خورند، سه وعده غذایی سالم دارند، کمتر به پرخوری دچار می شوند. برای افزایش قدرت باروری، سعی کنید برای یک هفته خود غذا انتخاب کنید. غذاهای آسان و مورد علاقه خود را انتخاب کنید. هرچه طرح شما سالم تر باشد، احتمال دنبال کردن آن بیشتر است.

۲-بیش از حد کافئین مصرف نکنید.
اگرچه مصرف یک فنجان قهوه یا چای برای باروری مضر نیست، اما مصرف چند فنجان در روز ممکن به آن صدمه بزند. برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه بیش از ۳۰۰ میلی گرم کافئین ممکن است باروری شما را کاهش داده و خطر سقط جنین را افزایش می دهد.
بیش از ۳۰۰ میلی گرم معادل دو فنجان قهوه یا شش فنجان چای سنگین است.