۲۷ اسفند ۱۳۹۸
اسفند ۲۷, ۱۳۹۸

۱۵ غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند

اسفند ۲۷, ۱۳۹۸ ۰ دیدگاه

۱۵ غذایی که سیستم ایمنی را تقویت می کنند

مصرف غذاهای خاص ممکن است به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر به دنبال راه هایی برای جلوگیری از بیماریها در زمستان هستید ، وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که شامل این ۱۵ تقویت کننده سیستم ایمنی بدن باشد .

۱٫ مرکبات

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
تقریباً تمام مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند

بیشتر افراد بعد از سرما خوردن به ویتامین C متوسل می شوند. دلیل این امر ایجاد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. تصور می شود ویتامین C باعث افزایش تولید گلبولهای سفید می شود . اینها برای مبارزه با عفونت ها مهم هستند.

مرکبات محبوب:

گریپ فروت

پرتقال

نارنگی

لیمو

لیموترش

از آنجا که بدن شما آن را تولید یا ذخیره نمی کند ، برای ادامه سلامتی به ویتامین C روزانه نیاز دارید. تقریباً تمام مرکبات دارای ویتامین C زیادی هستند و با انتخاب چنین تنوعی ، می توان به راحتی هر وعده غذایی این ویتامین را اضافه کرد.

۲٫ فلفل دلمه ای قرمز

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست شما کمک می کند

فلفل دلمه ای قرمز حاوی دو برابر ویتامین C مرکبات است. آنها همچنین منبع غنی بتا کاروتن هستند. علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ، ویتامین C ممکن است به حفظ سلامت پوست کمک کند. بتا کاروتن به سلامتی چشم و پوست شما کمک می کند.

۳٫ کلم بروکلی

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
غذاهای تقویت سیستم ایمنی

کلم بروکلی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده است. کلم بروکلی با داشتن ویتامین های A ، C و E و همچنین بسیاری آنتی اکسیدان ها و فیبر دیگر ، یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۴- سیر

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
سیر ممکن است به کاهش فشار خون و کندتر شدن سختی شریان ها نیز کمک کند

سیر تقریباً در همه غذاهای دنیا یافت می شود. تمدنهای اولیه ارزش آن را در مبارزه با عفونت ها تشخیص داده اند. سیر ممکن است به کاهش فشار خون و کندتر شدن سختی شریان ها نیز کمک کند. به نظر می رسد خواص تقویت کننده ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود.

۵- زنجبیل

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
زنجبیل دارای خواص کاهش دهنده کلسترول باشد

زنجبیل ماده دیگری است که بسیاری از آنها بعد از بیمار شدن به آن روی می آورند. زنجبیل ممکن است به کاهش التهاب کمک کند ، که می تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی کمک کند. زنجبیل همچنین ممکن است به کاهش حالت تهوع کمک کند.

زنجبیل ممکن است به کاهش درد مزمن کمک کرده و دارای خواص کاهش دهنده کلسترول باشد.

۶٫ اسفناج

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
پخت و پز خواص ویتامین A را تقویت می کند

اسفناج نه تنها به دلیل اینکه سرشار از ویتامین C است ، بلکه دارای آنتی اکسیدان ها و بتا کاروتن های زیادی نیز هست ، که ممکن است توانایی ضد عفونی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد. شبیه به کلم بروکلی ، اسفناج وقتی که به اندازه کمتری پخته شده سالم است و مواد مغذی خود را حفظ کند. با این حال ، پخت و پز خواص ویتامین A را تقویت می کند.

۷٫ ماست

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به دنبال ماست هایی باشید که “باکتریهای زنده و فعال” دارند که در برچسب آنها چاپ شده است،این ماست ها ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را برای کمک به مبارزه با بیماری ها تحریک کنند. سعی کنید به جای انواع ماستهای طعم دار ، ماست های ساده تهیه کنید. می توانید ماست ساده را با میوه های سالم و به جای آن با عسل شیرین کنید.

ماست همچنین می تواند منبع خوبی برای ویتامین D باشد ، بنابراین سعی کنید مارک های غنی شده با ویتامین D را انتخاب کنید. ویتامین D به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند و تصور می شود که دفاع طبیعی بدن ما را در برابر بیماری ها تقویت می کند.

۸٫ بادام

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن, مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
راههای تقویت سیستم ایمنی بدن

ویتامین E برای سیستم ایمنی سالم مهم است. این یک ویتامین محلول در چربی است ، به این معنی که نیاز به وجود چربی دارد تا به درستی جذب شود. آجیل ها مانند بادام سرشار از ویتامین هستند و همچنین چربی های سالم دارند. تقریباً ۴۶ مغز بادام ، حدود ۱۰۰ درصد از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین E را تأمین می کند.